מדריכים

ינו 01 נכתב ע"י 
פורסם ב- מדריכים

לאיזה עסק מתאים חנות וירטואלית?

דרג פריט זה
(1 הצבע)

אם אתם מחפשים את התשובה הקצרה והיבשה אז חנות וירטואלית מתאימה למרבית העסקים גם אלו שחושבים שזה לא מתאים להם. אך לפני שאני אמשיך לפרט האם באמת מתאים לכם לפתוח ולנהל חנות וירטואלית חשוב שתדעו שפתיחת חנות וירטואלית זה החלק "הקל" והכוונה היא שזה סך הכל הצד הטכני, הרבה בעלי עסקים שאני פוגש חושבים שיום אחרי שהחנות באוויר הם יתחילו למכור דרך האינטרנט וזה כמובן טעות נפוצה שנרחיב על הטעויות בהמשך.

 

האם העסק שלכם מוכר שירותים ומוצרים מוגמרים?

מוצרים שמתאימים אם אתם מוכרים מוצרים מוכנים לשימוש כמו: מוצרי חשמל, ביגוד והנעלה, תכשיטים, מזון, דיו למדפסת, ספרים, תוכנות מחשב, משחקי מחשב וכו'. למעשה כל המוצרים שיש בחנויות ושיש להם תו מחיר ניתן למכור אותם בחנות הוירטואלית.

מוצרים שלא מתאימים למכירה בחנות וירטואלית לרוב הם מוצרים בהתאמה אישית לדוגמה נגרייה שמרבית העיסוק שלה זה מכירת מוצרים המתאימים לבקשות הספציפיות של הלקוח, אם לקוח רוצה לקנות ארון סביר להניח שהוא יהיה שונה ממאה הארונות האחרונים שמכר הנגר והשוני יבוא לידי ביטוי במידות, סוג העץ, מספר המדפים, מספר המגירות, שילוב חומרים כמו זכוכית ומתכת ועוד והקומבינציה ביניהם יוצרת מוצר שונה לחלוטין מקודמו בעיקר במחיר.

שירותים שמתאימים למכירה בחנות וירטואלית הם שירותים שמתוחמים בפרמטרים ברורים ושניתן להשוות אותם לעומת שירותים דומים לדוגמה: שירות תרגום מסמכים, שירותי ייעוץ, שירות משלוחים, טיולים, טיסות מלנות וכו' מה שהופך אץ השירותים האלו לאפשריים למכירה באינטרנט זה שמבקש השירות יכול לבחור את השירות המתאים לו בחנות לפי הפרמטרים המתאימים לו, אם נקביל את זה לאחת הדוגמאות אז אם ברצוני להזמין שירות ייעוץ למחזור משכנתא אני יכול להיכנס לעמוד השירות ושם לבחור את התאריך המתאים לי ואולי גם להזין איזה שובר הנחה מפרסומת שרצה ברשת, לשלם ולסיים את ההזמנה.

שירותים שלא מתאים למכירה בחנות וירטואלית לרוב יבואו לידי ביטוי באי היכולת להבין את צרכיו של מבקש השירות מבלי יצירת שיח. כלומר עורך דין לא יוכל להעריך את שכר הטרחה לייצוג המשפטי מבלי להכיר את הנושא המדובר של מבקש השירות.

אל תתבלבלו ניתן למכור חלק מהשירותים והמוצרים של העסק בחנות וירטואלית ואת אלו שלא להפנות ליצירת קשר. וחשוב לזכור שכמעט כל עסק כיום יכול למכור באינטרנט, קחו דוגמה לעסק שאנחנו לא רואים שהוא משתלב במכירות באינטרנט אך הפוטנציאל שלו גדול מאוד ליצר מהפכה בתחומו - מספרה / עיצוב שיער / מכון יופי. למעשה חנות וירטואלית יודעת לעשות כאן מספר דברים, כמובן מכירת המוצרים המוגמרים כמו צבע לשיער, ג'ל / פריי לשער ומוצרי קוסמטיקה אחרים אבל גולת הכותרת היא מכירת השירותים של עיצוב השיער פרטים נוספים במאמר מערכת לזימון תורים.

האם אתם בנויים להקים ולנהל את החנות הוירטואלית?

למעשה זאת השאלה המרכזית, פתיחת חנות וירטואלית דורשת משאבי זמן שניתן לנתב אותן גם לכסף. לאתר שהוא חנות וירטואלית יש מערכת ניהול ייעודית המאפשרת ניהול הקטגוריות, המוצרים, הלקוחות, ההזמנות ועוד. המשמעות היא שבעל החנות הוירטואלית נדרש להעלות את מוצריו ולנהל אות ההזמנות, המשלוחים והמחירים, מה שדורש השקעת זמן לא קטנה בעיקר בתחילת הדרך. לדוגמה: ניקח חנות וירטואלית חדשה ומוכנה בתחום מוצרי החשמל וכעת נדרש להעלות מוצר, מייבש כביסה, למוצר זה צריך תמונות ועדיף לפחות 3, צריך להכניס מחיר כמובן, צריך להכניס נתונים טכניים ותיאור המוצר. התמונות והנתונים הם הכרחיים למען הגולש לקבלת החלטה רצינית לרכישה בחנות הוירטואלית שלכם. וכאן טמונה הבעיה של בעל החנות, רוב העסקים לא מחזיקים את הנתונים האלה באופן זמין במחשב ורובל מצויים על המוצר עצמו ויש לתרגם את הנתונים לתוך החנות הוירטואלית באופן ידני. הפעולה הזאת אורכת זמן רב בעיקר כשמדובר בכמות מוצרים גדולה.

שגיאות נפוצות:

  1. מחיר - למחיר יש משמעות על רמת הגימורים והתאמת החנות הוירטואלית אליכם ולא איזה שטנץ שמוכרים לכולם וכולם נראים אותו הדבר.
  2. התאמת החנות הוירטואלית אליכם ולא להיפך - שימו לב שהחנות עונה על כל צורכי העסק והאופן שבו אתם מוכרים את המוצרים. יש נם מקרים שבעלי העסקים מתפשרים מבלי לדעת ולכן קיים פער גדול בין אופן המכירה באינטרנט לאופן המכירה בחנות הרגילה כלומר אם בחנות הרגילה אתם מוכרים מוצר במבצע של 2 + 1 והחנות הוירטואלית שלכם לא יודעת לעשות את המבצע הזה הרי שהלקוח עלול למצוא את עצמו מרומה וזה לא כוונתכם אלא פשוט אין לכם אפשרות כזאת בחנות הוירטואלית.
  3. הזנת מוצרים - הזנת המוצרים מתבצעת ע"י בעל החנות ולא ע"י החברה שבונה לכם את החנות הוירטואלית אם תרצו שיזינו לכם מוצרים זה יהיה בתוספת תשלום אם בכלל יתנו לכם את השירות הזה.
  4. בונים חנות ומתחילים למכור - לצערנו לא כך הדבר בסיום בניית החנות והזנת המוצרים הלקוחות לא יגיעו אליכם באופן מידי. אתם תעמדו בפני הצורך לבצע פעולות גם בעסק עצמו וגם מחוצה לו ע"י פרסום בכדי לחשוף את החנות שלכם בפני לקוחות חדשים. כמובן ששלב הפרסום דורש השקעה של זמן וכסף.
  5. אפיון מסודר - חברות לבניית אתרים מקצועיות ומסודרות עובדות בסופו שליום מול אפיון מסודר שמכתיב לצוות העבודה את התוצר הסופי של החנות הוירטואלית וגם התמחור של החנות הוירטואלית מתבסס על האפיון לכן חשוב להשקיע מחשבה וליצור שיח עם איש מקצוע בכדי לתרגם את פעילות העסק וצרכיו לעולם הוירטואלי.

לכן בעל עסק שבכוונתו להקים חנות וירטואלית צריך לקחת זאת בחשבון ולהערך בהתאם ליום שעבודת הפיתוח על האתר הסתיימה ומה שנותר זה להזין את המוצרים לאתר.

כמובן שניתן למצוא סיוע בנושא ע"י תשלום לחברה חיצונית שתבצע את הזנת המוצרים אך גם כאן תידרש מינימום עבודה מצדו של בעל החנות הוירטואלית וזה להכין רשימת מוצרים עם המחירים שלהם והחלוקה לקטגוריות, את הרשימה ניתן להכין בקובץ אקסל ובכך לחסוך זמן רב לשני הצדדים.

אז מה החלטתם?

אם העסק שלכם מתאים למכירת מוצרים ושירותים אונליין ומצאתם לנכון להשקיע זמן להקמת חנות וירטואלית איכותית, עשיתן את הבחירה הנכונה! ועכשיו אתם מוכנים להיכנס לתהליך של הקמת חנות וירטואלית. אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך בנושא " המדריך להקמת חנות וירטואלית" זה יעזור לכם להגיע לתוצאה שאתם מעוניינים בה וגם יחסוך לכם עלויות והפתעות בהמשך הדרך.

2085 עודכן לאחרונה ב שבת, 02 ינואר 2016
מר קפה // יחי

שלום רב, שמי יחי כהן מפתח ומקדם אתרי אינטרנט. בגלל אהבתי לקפה קראתי לבלוג שלי "מר קפה". מקווה שתהנו מהתוכן, אשתדל לעדכן כמה שיותר ואתם תמיד מוזמנים לעמוד הפייסבוק שלי.